Terapie Shockwave

Dureri spate? Terapia Shockwave

Cea mai noua metoda de tratament pentru durerile de  spate

Daca te doare spatele, nu esti singurul. Aproape toate lumea la un moment dat a suferit de durere de spate, aparuta la serviciu, in timpul activitatilor zilnice, sau in perioada de vacanta. Americanii cheltuiesc aproape 50 miliarde de dolari anual pentru tratamentul durerilor de spate, aceasta afectiune ocupand locul 2 ca frecventa in cadrul afectiunilor neurologice.

Durerile de spate pot merge de la simpla  contractura  musculara, pana la limitarea miscarilor de flexie sau imposibilitatea de a iti mentine pozitia dreapta.

Cauzele acestor dureri pot fi : afectiuni degenerative ca  artroza sau degenerarea discului intervertebral, osteoporoza, afectiuni virale, traume sau anomalii congenitale.

Obezitatea, fumatul, cresterea greutatii pe parcursul sarcinii, stresul, pozitia inadecvata in timpul serviciului sau pozitia incomoda de somn pot deasemenea determina dureri.

Ca tratament in faza acuta  ne putem folosi de medicatie antiinflamatorie, fizioterapie  iar ulterior gimnastica medicala.

O metoda inovatoare si foarte eficenta in tratamentul durerilor de spate este Terapia Shockwave .

In cadrul acestei terapii se identifica mai intai punctele musculare paravertebrale dureroase (punctele trigger) si apoi urmeaza aplicarea unei presiuni locale de intensitate redusa (2-4 bar) cu unde de soc.

Tratamentul se efectueaza in 6-8 sedinte ( una pe saptamana ), durata unei sedinte este de 20-30 min, iar eficienta statistica este de 81% si consta in disparitia durerii, precum si in cresterea gradului de mobilitate la nivelul coloanei lombare si cervicale

Singurele contraindicatii ale terapiei shockwave  sunt sarcina si tulburarile de coagulare ale sangelui.

Shockwave este o terapie care utilizează undele de şoc pentru tratamentul durerilor cronice ale sistemului musculoscheletal.

Terapia Shockwave are la bază generarea unei energii foarte intense într-o perioadă foarte scurtă de timp (10 milisecunde), undele de şoc străbătând astfel ţesuturile cu o viteză mai mare decât cea a sunetului. Unda de şoc creează o presiune mecanică asupra ţesuturilor afectate, ceea ce duce la creşterea permeabilităţii celulare, amplificând microcirculaţia şi metabolismul celular, grăbind astfel vindecarea.

Terapia shockwave:

• elimină durerea
  • favorizează vindecarea
  • creşte circulaţia locală îmbunătăţind astfel metabolismul tisular
  • creşte producţia de colagen
  • relaxează musculatura
  • dizolvă fibroblastii calcifiaţi

Indicaţii pentru terapia cu unde şoc:

• periartrita scapula-humerala (umăr blocat sau dureros)
  • epicondilita laterală (“cotul jucătorului de tenis”)
  • epicondilita medială (“cotul jucătorului de golf”)
  • fasceita plantară şi pintenii calcaneeni
  • tendinopatii
  • bursita şi sinovita de diverse etiologii
  • sindromul mio-fascial

Contraindicaţii pentru terapia cu unde şoc:

Absolute:

• hemofilie
  • tromboză
  • tumori maligne sau benigne (localizate în zona de tratament)
  • algoneurodistrofie
  • sarcină

Relative (cu măsuri de precauţii):

• infiltraţii cortzonice(tratamentul se va efectua la cel puţin 3 săptămâni după acestea)
  • tratament anticoagulant (este necesară monitorizarea factorilor de coagulare)
  • pacemaker sau alte dispozitive implantate

În urma unui consult realizat de specialiştii noştri, în cadrul secţiei de fiziokinetoterapie a Priority Medical puteţi beneficia acum de toate aceste tratamente!  Vă aşteptăm!