Terapie Laser

Termenul LASER este un acronim pentru „amplificarea luminii prin emisia stimulată a radiaţiei”

(Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation)

Efectele pe termen scurt constau în reducerea intensităţii durerii prin stimularea producţiei şi eliberării de beta-endorfine şi îmbunătăţirea fluxului sanguin local, manifestat prin creşterea temperaturii locale.

Efectele pe termen lung sau cumulative sunt creşterea energiei celulare prin stimularea sintezei de ATP (adenozin trifosfat) şi îmbunătăţirea metabolismului celular, vindecarea mai rapidă a ţesuturilor deteriorate datorită producţiei crescute de proteine şi ADN, ce duce la o rată crescută de replicare celulară şi datorită stimulării macrofagelor, fibroblaştilor şi a altor celule; în plus, reglează potenţialul de membrană celulară, esenţial în transferul de ioni: Na, Cl si K. Tot din categoria efectelor pe termen îndelungat ale terapiei cu LASER fac parte şi o mai bună conducere nervoasă, facilitată de nivelurile ridicate de serotonină şi acetilcolină, reducerea ţesutului cicatriceal prin creşterea sintezei de colagen şi creşterea fluxului sanguin la nivelul zonei afectate – angiogeneza (formarea de noi vase de sange), care aduce mai mult sânge în zona lezată.

În mod adiţional, laserul favorizează procesele naturale de vindecare ale organismului, creşte rezistenţa la infecţii prin stimularea răspunsului imunitar şi facilitează drenajul limfatic, reducând edemele.

Indicaţii:

• Artrită (osteoartrită, artrită reumatoidă)
  • Migrenă
  • Durerile coloanei vertebrale
  • Afecţiunile discurilor intervertebrale
  • Sindromul de tunel carpian (cauzat de compresia nervului median la nivelul încheieturii mâinii, manifestat prin durere, amorţeli şi furnicături la nivelul mâinii)
  • Durerile articulare şi musculare
  • Nevralgia (durere severă pe traiectul unui nerv)
  • Neuropatia (cauzată de o leziune nervoasă)
  • Fasceita plantară (durere la nivelul călcâiului)
  • Durerea postoperatorie
  • Tendinita
  • Accidentările (întinderi musculare, entorse), precum şi leziuni cauzate de mişcări repetitive (suprasolicitare segmentară)

Contraindicaţiile terapiei LASER:

• Iradierea directă a glandelor endocrine, în mod special a glandei tiroide
  • Cancer
  • Sarcina
  • Ochii – din cauza naturii coerente a razei LASER, leziunile oculare sunt principala preocupare; operatorul nu trebuie să privească direct în fascicul; se folosesc ochelari de protecţie.
  • Medicamentele fotosensibilizante şi imunosupresoare
  • Epilepsia
  • Pielea tatuată, din cauza apariţiei efectului termic
  • Hemoragia – vasodilataţia produsă de laser poate agrava hemoragia.